Globaali etäviestintä/virtuaalitiimit, eivät välttämättä tuo aina toivottua tulosta. Usein lähdetään hienosäätämään jo aivan viimeisen päälle kehitettyä yrityskuvaa ja erilaisia prosesseja. Nämä kaikki ovat toki tarpeen, mutta tässä unohtuu usein yksi merkittävä näkökulma. Suurin osa kansoista on edelleen yhteisö keskeisiä ja yksilö keskeisestä kulttuurista tulevan on vaikea ymmärtää tämän asian vaikutusta. Niinpä suhtaudumme vuorovaikutukseen yleensä liian asiapainotteisesti. Näin luottamussuhde ei pääse syntymään. Kulttuurin vaikutuksista voi olla tietoa, mutta käytäntö puuttuu. Mitkä ovat ne käytänteet, jotka vahvistavat ja mitkä heikentävät mahdollisen luottamussuhteen syntyä? Mitä se tarkoittaakaan esim. globaaleissa virtuaalitiimeissä? Onko globaalit virtuaalitiimit sinun ratkaisusi osaajapulaan?
Haluan antaa pienen ilmaisen e-kirjan sinulle. Toivon sen antavan lisää ideoita globaaliin viestintään ja virtuaalitiimeihin. Lataa kirja alla olevasta linkistä.
Created with © jemima.fi